24 Haziran 2017 Cumartesi

KALP

Ne ince bir ölüm! Kalp!
Hassas kalbi durmuş. Kalbi durmuş!
Dinlemişliğim var benim o kalbi!
Bana söyledikleri var söylemedikleri var. Söyleyemedikleri var!
İçi boş uzun kaslar yumağıymış kalp, nasıl duruyor, ne durduruyor hiç anlamadım!
Senin gibi koca yürekli bir adam için kolestrolden fazlası olmalı!

Dünya başıma geçti Barış! Dünya başımdan aşağı geçti!
Bazı acılar tarif edilemiyormuş, ilk kez anlıyorum.
Belki cezalı bir çocuk gibi 10 sayfa "dünya başıma geçti" yazsam ancak idrak ederim.
Belki yıllarca yazsam yine de anlayamam. Bilmiyorum...

Ama buralardan bir Barış geçti demek daha işime gelir. İyi ki geçti.
Bu dünyaya ait olmadığını zaten biliyorduk, keşke bu gerçeği hiç ispata girişmeseydin.

Ne diyeyim..Nevi şahsına münhasır adamdı.
Takı severdi, mesela kırmızı rengi severdi.
Sürpriz yapmayı severdi, şaka yapmayı severdi.
Herhangi bir adamın sevmeyeceği pek çok şeyi severdi.
Ben kandırmalı şakalardan, sürprizlerden nefret ederim.
Halden de anlardı, bana pek yapmazdı.
"İnadından allah bütün insanlığı korusun" derdi bana.
İnatçı ve dik başlı oluşumla çok dalga geçerdi.
Görüntümüz ve kişiliklerimizin tezatlığıyla ilgili bir sürü şey söyler gülerdik.
O, kaya gibi görünen içi yumuşacık bir adamdı, ben ise onun deyimiyle kedi görünümlü "çıta",ya da "panter" gibi bir şeydim. Yani kedi sülalesinden olduğum kesindi!

Öyle pek sosyal medya filan sevmezdi. "Saçma sapan bişey" derdi. Mektup yazardık biz. Erzurum'dan kış kokulu mektupları gelirdi. Öyle ciddiye almazdı ki sosyal medyayı, Facebook'ta doğum tarihi Haziran 78, yazılıydı. Aslında Ekim 75 doğumlu olduğu için , neden böyle yazdığını sordum. "Ya Haziran'da durduk yere doğum günümü kutluyorlar, mutlu oluyorum" demişti.

Bu Haziran pek mutluluk vermedi...Belki de çok uzun zamandır düşünmediğim bir sürü anı, tüm ayrıntılarıyla karşımda şimdi. Hayat be Barış! Hayat ve ölüm kendini bir şekilde hissettirdiğinde insanın üzerindeki tüm fazlalıklar yok oluveriyor. Ben de attım tüm fazlalıkları, olanları, olmayanları, sevdiğim sevmediğim, mutlu mutsuz her şeyi, geriye şu kaldı : Her neredeysen çok mutlu ol! Adın gibi huzurlu ol! Ve bu kalpten bir Barış geçti!



Hiç yorum yok: